Sprawność mózgu a dieta rybna

O zdrowotnych wpływach jedzenia ryb nie należy dyskutować. Dziś chciałam zwrócić uwagę na wpływ jedzenia ryb na sprawność mózgu. Z ostatnich badań naukowców wynika, że jedzenie smażonych ryb bardzo dobrze wpływa na funkcjonowanie mózgu. Badacze z University Pittsburgh School of Medicine przeprowadzili test na grupie 260 osób.

Po analizie ich nawyków żywieniowych i zbadaniu obrazów mózgu zauważyli, że jedząc minimum raz w tygodniu rybę mieli prawie 5 procent więcej istoty szarej w obszarze mózgu, która odpowiada za pamięć, oraz 14 procent więcej istoty szarej w obszarze mózgu odpowiadających za funkcje poznawcze.

ryba

Dr James T. Becker przyznaje, że ryby w postaci smażonej stymulują rozwój mózgu, a tym samym nasze zdrowie. Dlatego też bardzo zachęcamy do jedzenia ryb w każdej formie i w rozsądnie dużych ilościach 🙂

 

Na pewno znajdziecie drodzy czytelnicy wiele smacznych i pysznych przepisów, które warto sobie przygotowywać, a na pewno oprócz naszej sylwetki poprawimy nasze zdrowie – ryby są jednym z dań, które są beztłuszczowe i poprawiają nasze zdrowie nie tylko od wewnątrz, ale na zewnątrz – włosy, paznokcie i skórę.

 

Jedno przemyślenie nt. „Sprawność mózgu a dieta rybna”

  1. Oprócz lub zamiast ryb można też jeść orzechy włoskie, siemię lniane, olej lniany czy awokado. Na funkcje poznawcze mają też wpływ produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce, aktywność fizyczna, np. bieganie czy ćwiczenia umysłu, np. gra w szachy, gry komputerowe brainmax albolumosity i higieniczny tryb życia.

Możliwość komentowania jest wyłączona.